joi, 3 ianuarie 2013

Locurile mele de suflet din 2012


    Nu stiu daca ne-am plimbat nici prea mult nici prea putin in 2012. Important e ceea ce am descoperit, ceea ce ne-a placut, ceea ce ne-a impresionat...
    Nu am contorizat nici macar cate nopti de cazare am adunat anul asta ci mai degraba cate locuri m-au facut sa imi doresc sa mai ajung macar o data in viata asta acolo. In plus de asta, datorita blogurilor de turism am adunat in suflet inca o mie de destinatii in care as pleca incepand de maine...

Balea Cascada
 
   Asadar in februarie am ajuns pentru prima data la Balea Cascada si mai apoi la Balea Lac, iarna cand zapada avea minim jumatate de metru. Cu o vreme splendida si un soare care te incalzea in spate, am ajuns cu telecabina sus si am vizitat Hotelul de Gheata.


Balea Cascada

   In martie, in prima zi a concediului pe 2012 ne-am propus sa mergem din nou la Salina Ocnele Mari (judetul Valcea). Insa cum socoteala de-acasa nu se potriveste cu cea din targ, soarele care iesea dupa o iarna geroasa ne-a schimbat planurile si ne-am indreptat trecand prin Baile Govora catre Horezu unde am vizitat Manastirea Hurezi si mai apoi la intoarcere Manastirea dintr-un lemn.


Horezu

 
  Apoi plecand dinspre Dragasani (orasul meu natal) spre Busteni ne-am oprit pe Cheile Dambovicioarei si mai apoi la Bran. La Busteni, ne-am dat cu saniuta pe partia Kalinderu iar in ultima zi am facut traseul Gura Diham - Poiana Izvoarelor - Diham.



     In mai, am ajuns pentru prima data in judetul Bacau mai exact in Comanesti. A doua zi la plecare, a fost o zi maraton cu vreo 370 de kilometri parcursi in care am bifat Piatra Neamt, Cheile Bicazului si Lacul Rosu. Plus ca ne-am oprit in Piatra Neamt si ne-am plimbat cu telegondola pe deasupra orasului.

Piatra Neamt

Lacul Rosu
  
      Prin iunie, la inceput de luna am ajuns la Rapa Rosie dupa care ne-am continuat drumul spre Alba Iulia. Asta fix in ziua de Rusalii. Tot in aceeasi luna insa mai spre sfarsit urcam la Cetatea Devei.
Rapa Rosie


Alba Iulia

Deva

   La sfarsit de iulie am plecat impreuna cu parintii mei un weekend la Voineasa. Am adaugat Lacul Bradet, Lacul si Cabana Petrimanu, Obarsia Lotului, Lacul Vidra, Transalpina, Ranca si ne-am oprit putin si in Targu - Jiu.
Transalpina
          August ne-a oferit pe langa o drumetie in Piatra Mare, trei locuri importante din Bulgaria: Veliko Tarnovo, Nessebar si Sozopol.

Piatra Mare

Nessebar

Veliko Tarnovo

Veliko Tarnovo

Sozopol
 
In septembrie m-am intors pentru vreo doua zile in orasul meu natal, Dragasani, pe taramul vitei de vie, pe strazile care ma purtau catre centrul orasului sau catre liceu...
 
Dragasani
In octombrie ,m-am indragostit la prima vedere si iremediabil de Targu-Mures. Frumos oras!
 
Targu Mures
 Noiembrie, imbracat in culori de toamna mi-a prezentat Brasovul si mai spre final am avut parte de o oprire in Calimanesti.
 
Brasov

Calimanesti
   
 Decembrie, m-a gasit vreo 7 zile in delegatie la Curtea de Arges, si mai spre jumatatea lunii, in haine de nea mi-a adus Targul de Craciun inapoi (poate ultimul targ ca locuitor al Sibiului din ultimii 4 ani):

Curtea de Arges

Sibiu
Sibiu

16 comentarii:

  1. Ai avut un an super plin!
    In doresc un 2013 de 10 ori mai bun si plin de destinatii interesante :)

    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Alice, asa sa fie! Si tu sa ai parte de un an plin de calatorii!

      Ștergere
  2. Ce bilanţ frumos! Iar fotografiile sunt minunate!
    Mulţumesc. M-ai bucurat şi cu povestea şi cu imaginile...
    La mulţi ani! :) cu mai multe călătorii.., variate şi odihnitoare!

    RăspundețiȘtergere
  3. La mai multe si La multi ani, Ramona.
    Imi place poza cu Calimanestiul toamna. De pus intr-un album al locurilor si imaginilor de poveste.
    Te pup si un an bun.

    Cu respect.
    Viorel Irascu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Viorel! Si mie imi place foarte mult poza cu Calimanestiul toamna pe care am surprins-o la sfarsit de noiembrie... Un an nou asa cum iti doresti alaturi de familia ta!

      Ștergere
  4. Wow, ce de locuri vizitate, tare frumos!
    Am mai vazut poze de la targul de Craciun din Sibiu si mi s-a parut superb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Oana, insa avand in vedere ca in 2012 am locuit in Sibiu majoritatea destinatiilor in care am ajuns au fost destul de accesibile. Daca locuiam de exemplu in Bucuresti era mai greu sa ajung in atatea locuri:)

      Ștergere
  5. Frumoase amintiri, frumoase imagini.Ai avut un 2012 pe cinste! Iti urez un 2013 cel putin la fel de frumos, daca nu si mai si!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Anda, asa in imagini pare un an ok insa eu tind sa cred ca e situat sub 2011. In 2011 parca ne-am plimbat mai mult:)) Poate in 2013 ne intalnim intamplator sau propus pe undeva!

      Ștergere
  6. La multi ani Ramona! Iti doresc un 2013 super plimbaret ;)!
    Frumoase amintiri si calatorii ai avut in 2012...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani Larisa!
      Iti doresc un an minunat cu cat mai multe ture pe munte ca stiu ca esti fan:)

      Ștergere
  7. Frumoasa retrospectiva :-)
    Iti dorim ca anul asta sa-ti aduca si mai multe motive de bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Un blog deosebit care ne-a placut si in acelasi timp mi-a mangaiat privirea intr-un mod subtil mergand spre sublim.Felicitari Ramona.Mi-ar face o deosebita placere sa te cunosc.Poate,candva cand o sa trecem prin Sibiu...

    RăspundețiȘtergere
  9. Multe şi la fel de frumoase călătorii şi în 2013, Ramona!

    RăspundețiȘtergere
  10. Fain instantaneul de la Calimanesti!
    Chiar daca am descoperit blogul tau tarziu iti urez cu ocazia aceasta cat mai multe calatorii pe cat mai multe meleaguri.

    RăspundețiȘtergere